Technologie

Jak krok po kroku zaplanować skuteczną kampanię reklamową?

marketing i reklama

Jeśli chcesz, aby kampania reklamowa była naprawdę skuteczna, przygotuj najpierw plan marketingowy. Podaj w nim cele kampanii, wskaźniki, grupę docelową (persona zakupowa) i sposoby dotarcia do niej. Takie informacje są niezbędne, aby kampania reklamowa zwiększała wyniki sprzedaży. W planie możesz też ująć SEO, analizy, pozycjonowanie stron internetowych, strategie, media społecznościowe.

Co to jest plan marketingowy?

Planując kampanie reklamowe warto na samym początku przygotować profesjonalny plan marketingowy. Zwróć uwagę na wszystkie szczegóły:

  • krótkie, średnie i długoterminowe cele biznesowe,
  • strategie osiągania celów,
  • kanały, na których chcemy działać,
  • plan działań i rozwoju,
  • inwestycje i budżet,
  • harmonogram i plan działania.

Analiza SWOT

Pierwszą rzeczą, którą powinieneś zrobić, jest przeprowadzenie  wewnętrznej i zewnętrznej analizy SWOT firmy. W ten sposób możesz sprawdzić, jakie są jej mocne i słabe strony, szanse i zagrożenia firmy i rynku.

Musisz poznać dogłębnie otoczenie, w którym działamy. Powinieneś też wiedzieć, jakie potrzeby mają potencjalni klienci. Ważna jest zarówno jakościowa, jak i ilościowa analiza.

Sprawdź, czy Twoja strona internetowa jest przyjazna dla odbiorców? Czy znajdują się na niej przydatne informacje? Czy można wygodnie ją przeglądać? Zastanów się, czy regularnie aktualizujesz blog? W jaki sposób pozycjonujesz stronę? Czy działasz w mediach społecznościowych?

Cele kampanii reklamowych

Kiedy znasz już swoje miejsce na rynku i mocne oraz słabe strony, możesz zastanowić się nad celami. Pamiętaj, że powinny być konkretne, wymierne, osiągalne, odpowiednie i aktualne. Przykładowy cel może brzmieć: „Chcę, aby strona była miesięcznie odwiedzana przez 20 tysięcy użytkowników. Cel chcę osiągnąć w ciągu trzech miesięcy. Aby było to możliwe, zrobię X, Y i Z.”

Skuteczne strategie marketingowe

Po zdefiniowaniu celów biznesowych zastanów się, jakie działania będą najskuteczniejsze. Personalizacja odgrywa coraz ważniejszą rolę w kampaniach reklamowych. Zastanów się więc nad kilkoma kwestiami.

  • Segmentacja grupy docelowej: zastanów się, do kogo chcesz skierować swoje towary/usługi. Pomyśl, jakie są ich gusta, potrzeby, preferencje i oczekiwania. Nadszedł czas, aby stworzyć personę zakupową.
  • Pozycjonowanie: pamiętaj o jasnym i czytelnym przekazie. Zastanów się, jakie wartości proponujesz. Krótko mówiąc, musisz przekonać klienta, aby wybrał Cię, a nie konkurencyjną firmę. Musisz dokładnie wiedzieć, w jaki sposób zamierzasz unikalne wartości. Wybierz kanały, z których korzysta najczęściej Twoja grupa docelowa (media społecznościowe, blogi, e-mail marketing i inne).
  • Strategia treści: zadbaj o oryginalną treść, ciekawą i przydatną dla czytelników. Zadbaj o pozycję eksperta w danej branży. Poza tym powinieneś zadbać o konkretny plan komunikacji (content marketing) dla każdego kanału. Pisanie artykułu i niepromowanie go w mediach społecznościowych jest błędem. Zastanów się też nad słowami i kluczowymi. Pamiętaj o kalendarzu treści, w którym będziesz umieszczać datę publikacji, autora, temat postu, słowo kluczowe, tagi.

Praca nie kończy się na zaprojektowaniu i wdrożeniu strategii marketingowej. Pamiętaj o analizie wyników. Dzięki temu zobaczysz, które działania są najskuteczniejsze.

Share:

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *